|
Význam regionálních soukromých rozhlasových stanic v dnešní době a blízké budoucnosti
Sroka, Michal ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Groman, Martin (oponent)
Rigorózní práce se zabývá zjištěním, zda v dnešní době a v blízké budoucnosti mají i nadále svůj význam soukromé regionální rozhlasové stanice. Pro tento účel byl použit kvantitativní výzkum, který byl proveden na reprezentativním vzorku respondentů, který byl vybrán na základě stanoveného kvótního výběru, a vycházel ze struktury populace posluchačů soukromých rozhlasových stanic. Výzkum dále sekundárně zjišťoval to, jaký druh přijímače posluchači pro poslech soukromých regionálních stanic v dnešní době využívají. Metodikou výzkumu byla zvolena metoda CATI, jejíž pomocí byla sebrána data ve vybraných zkoumaných regionech. Teoretická část práce popisuje historii a rozvoj regionálního rozhlasového trhu v ČR po roce 1989, obsahuje popis a vývoj regionálního rozhlasového vysílání v pětiletých periodách do roku 2015. Praktická část se zabývá použitou metodikou výzkumu, stanovením reprezentativního vzorku, samotným výzkumem, výsledky výzkumu a analýzou výsledků výzkumu. V závěru práce jsou zjištěné výsledky konfrontovány s cílem rigorózní práce a potvrzeny nebo vyvráceny stanovené hypotézy. Klíčová slova analýza, celoplošné, dotazník, informace, poslech, preference, regionální, rozhlasová stanice, soukromé, technické zařízení, vysílání, výzkum
|
|
Komparace marketingové komunikace rozhlasových stanic Radio Wave a Evropa 2
Šulák, Marek ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Komparace marketingové komunikace rozhlasových stanic Radio Wave a Evropa 2" popisuje, analyzuje a porovnává marketingové nástroje a aktivity rozhlasových stanic Radia Wave a Evropy 2. Práce využívá tři výzkumné metody, a to primární deskriptivní analýzu a následnou komparativní analýzu doplněnou o metodu dotazování. Deskriptivní analýza a komparativní analýza se zabývá komunikačním mixem stanic. Kvalitativní dotazník se zabývá povědomím posluchačů o marketingové komunikaci jednotlivých stanic. Cílem práce je zjistit, jak se liší marketingová komunikace rozhlasových stanic, které jsou obě určené pro mladé posluchače, ale mají diametrálně odlišný charakter.
|
|
Význam regionálních soukromých rozhlasových stanic v dnešní době a blízké budoucnosti
Sroka, Michal ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Groman, Martin (oponent)
Rigorózní práce se zabývá zjištěním, zda v dnešní době a v blízké budoucnosti mají i nadále svůj význam soukromé regionální rozhlasové stanice. Pro tento účel byl použit kvantitativní výzkum, který byl proveden na reprezentativním vzorku respondentů, který byl vybrán na základě stanoveného kvótního výběru, a vycházel ze struktury populace posluchačů soukromých rozhlasových stanic. Výzkum dále sekundárně zjišťoval to, jaký druh přijímače posluchači pro poslech soukromých regionálních stanic v dnešní době využívají. Metodikou výzkumu byla zvolena metoda CATI, jejíž pomocí byla sebrána data ve vybraných zkoumaných regionech. Teoretická část práce popisuje historii a rozvoj regionálního rozhlasového trhu v ČR po roce 1989, obsahuje popis a vývoj regionálního rozhlasového vysílání v pětiletých periodách do roku 2015. Praktická část se zabývá použitou metodikou výzkumu, stanovením reprezentativního vzorku, samotným výzkumem, výsledky výzkumu a analýzou výsledků výzkumu. V závěru práce jsou zjištěné výsledky konfrontovány s cílem rigorózní práce a potvrzeny nebo vyvráceny stanovené hypotézy. Klíčová slova analýza, celoplošné, dotazník, informace, poslech, preference, regionální, rozhlasová stanice, soukromé, technické zařízení, vysílání, výzkum
|
|
Analýza lokálního konkurenčního prostředí rozhlasové stanice "Rádio Dobrý den"
Hasil, Tomáš ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Bouška, Milan (oponent)
Práce pojednává o trhu rozhlasových stanic v městě Liberec se zaměřením na analýzu konkurence v této oblasti. Teoretický základ obsahuje strukturální analýzu odvětví, matici BCG a Porterův model působení pěti konkurenčních sil. Praktická část se zabývá analýzou lokálního rádia Dobrý Den a navrhuje strategii a cíle do dalších let. Jednou z dílčích částí práce je marketingový výzkum, jehož smyslem bylo zjistit co nejobjektivnější poslechovost rádií v městě Liberec. Tento ukazatel v oficiální podobě neexistuje, ale pro místní rádio působící na malém trhu města Liberec je tento ukazatel značně důležitý. Diplomová práce konfrontuje oficiální poslechovost změřenou v celém ústeckém a libereckém kraji s poslechovostí v městě Liberec, která byla zjištěna marketingovým výzkumem.
|